Fotografia Kulinarna
  • Strona Główna
  • Portfolio
    • Zdjęcia dla restauracji
    • Zdjęcia potraw
    • Zdjęcia ciast i ciasteczek
    • Desery
    • Napoje i drinki
    • Owoce i warzywa
    • Zdjęcia przypraw
  • Kontakt
  • Blog
  • Mapa witryny


Czy opłaca się restauracjom zamawiać zdjęcia kulinarne

 Opublikowano w Luty 9, 2016      by admin
 0

Dobre zdjęcie kulinarne to inwestycja które się zwraca czy nie ?

Do napisania tego artykułu skłonił , chociaż bardziej odpowiednim określeniem byłoby naprowadził mnie na temat, mój kolega fotograf – Marcin Szulżycki.  Przy okazji dyskusji o jakości zdjęć, cenach i tym podobnych „ubolewaniach” nad mizerią rynku fotografi kulinarnej rozmowa zeszła na temat co potrafi zrobić dla restauracji dobre zdjęcie kulinarne potrawy serwowanej w tejże restauracji, oraz czy inwestycja w zdjęcia potraw może się zwrócić. Marcin zwrócił moją uwagę na problem, czy dobre zdjęcie (a co za tym idzie zdjęcie wykonane profesjonalnie) potrafi „przyprowadzić” klientów do tej restauracji. Jako, że na co dzień zajmuję się marketingiem internetowym i analizuję skuteczność różnych działań reklamowo-marketingowych podejmowanych w internecie sięgnąłem po dane którymi dysponuję.
Dla jednej z restauracji, prowadzę działania w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Pinterest . Przed podpisaniem umowy zasięg działań / widoczności w social mediach tej restauracji był mocno ograniczony, zdjęcia wykonywane telefonem komórkowym wrzucane do sieci jakby „od niechcenia”. Zasięg dzięki takim działaniom wynosił około 180 osób, głownie byli to jak to mówią „krewni i znajomi królika” … Czyli „zasięgowo” praktycznie żaden sukces, o restauracji prawie nic nie mówiono.
W umowie zastrzegliśmy profesjonalne wykonanie zdjęć (z prawami do internetu) przy okazji każdorazowej zmiany menu oraz w przypadkach kiedy to Szef Kuchni w trakcie „weny twórczej” wymyślił coś nowego nie znajdującego się w menu.
Po pierwszej sesji rozpoczęły się działania w sieci – nastąpił redesign witryny internetowej oraz publikacje w mediach społecznościowych wykonanych zdjęć. Dodatkowo na profilu FB zintensyfikowano interakcję z użytkownikami oraz gośćmi restauracji.
Po pół roku zmierzyliśmy skuteczność działań w socjal mediach i sprawa przedstawiła się tak:

  • Zasięg ogólny wzrósł do 5890 osób (do tylu osób miesięcznie docierała informacja o restauracji)
  • Ilość osób śledzących profile wzrosła ze 180 do 2600 osób
  • Jedna publikowana informacja docierała średnio do 600 osób

Co najważniejsze to to, że coraz ciężej było znaleźć wolne miejsca w tej restauracji w weekendy, no ale to nie tylko zasługa marketingu internetowego ale też w znacznej części Szefa Kuchni i obsługi.

Każdy teraz niech sobie sam odpowie czy zainwestowanie w dobrej jakości zdjęcia przynosi jakieś korzyści i czy można liczyć na zwrot poniesionych nakładów na zdjęcia i działania w sieci.

Krzysztof Ziółkowski

  • Nowości

    • Poznań - fotografia kulinarna dla Piotra i Pawła
      Dzisiaj będzie trochę "samochwałki" i lansiku ;) , otóż miałem przyjemność...
    • Dlaczego za 20 złotych nie dostaniesz dobrego zdjęcia kulinarnego
      W wielu miejscach zauważyłem "ostre" dyskusje na temat niskich cen zdjęć (różnego...
    • Czy opłaca się restauracjom zamawiać zdjęcia kulinarne
      Dobre zdjęcie kulinarne to inwestycja które się zwraca czy nie ? Do napisania...
    • Zdjęcia do menu restauracji La Cucina Gdańsk
      Postanowiłem przy okazji robienia zdjęć dla nowego menu jesiennego restauracji...
    • Fotografia kulinarna w Poznaniu
      Poniżej kilka ujęć z ostatniej sesji fotografii kulinarnej w Poznaniu, gdzie miałem...
  • Popularne

    • Światło w fotografii kulinarnej - podglądamy innych
      O tym, że światło  w fotografii ma decydujące znaczenie pewnie każdy wie i nie ma nad czym...
    • Moja fotografia kulinarna w hotelu Sofitel Victoria Warszawa
      Z przyjemnością pragnę zakomunikować (właściwie to się pochwalić) iż moja...
    • Zdjęcia do menu restauracji La Cucina Gdańsk
      Postanowiłem przy okazji robienia zdjęć dla nowego menu jesiennego restauracji...
    • Ruszamy z blogiem
      W związku ze zmianą szaty graficznej strony postanowiłem uruchomić również...
    • Fotografia kulinarna jak zacząć
      Jak zacząć swoją przygodę z fotografią kulinarną ? Szczerze mówiąc sam dobrze...
  • Kategorie wpisów

    • Fotografia od kuchni
    • Informacje
    • Pierwsze kroki
  • Komentarze

    • fotografiakulinarna o Światło w fotografii kulinarnej – podglądamy innych
    • thermoprzepisy o Światło w fotografii kulinarnej – podglądamy innych
    • fotografiakulinarna o Moja fotografia kulinarna w hotelu Sofitel Victoria Warszawa
    • Rob o Moja fotografia kulinarna w hotelu Sofitel Victoria Warszawa
    • fotografiakulinarna o Światło w fotografii kulinarnej – podglądamy innych



© Copyright 2013 foto-kulinaria.pl - fotografia kulinarna Gdańsk Sopot Gdynia - zdjęcia dla restauracji i czasopism kulinarnych. Fotografia kulinarna przeznaczona dla publikacji - przykładowe zdjęcia produktów żywnościowych, przepisów kulinarnych oraz stylizacji potraw. Zdjęcia kulinarne wykonywane u klienta jak i fotografia kulinarna wykonywana na zamówienie z produktów lub potraw dostarczonych przez klienta.